Avui dia, un dels grans reptes per a les empreses és la manca d’informació sobre com gestionar els riscos a través de les assegurances i l’educació financera.
Això fa que es perdin oportunitats que podrien beneficiar tant els treballadors com la productivitat del negoci.
Per això, una de les meves missions més importants és fer entendre els beneficis que les assegurances poden aportar a les empreses. Sobretot, les assegurances de salut.
Beneficis socials a l’empresa
En altres països, el concepte de beneficis socials està molt més desenvolupat i forma part de la cultura empresarial. Però a Espanya encara ens queda camí per recórrer.
Fins i tot hi ha diferències entre ciutats: per exemple, ara per ara, ciutats més petites com Lleida o Osca són un mercat més tancat en comparació amb Barcelona o Madrid, on les empreses són més receptives a oferir aquests beneficis als seus equips i moltes ja ho han implantat.
Ens trobem amb una barrera comuna en molts sectors i àmbits de la vida: el rebuig al desconegut. A més, sovint, la funció d’un/a assessor/a d’assegurances passa desapercebuda per la manca de coneixement general sobre el sector.
“El meu propòsit és informar i educar perquè els clients comprenguin el valor real del que oferim.”
Dos biaixos cognitius que ens impedeixen avançar
Quan les persones no tenen prou informació, apareixen 2 biaixos cognitius que dificulten la presa de decisions encertades a les empreses:
-
Biaix de statu quo: mantenim les coses tal com estan, evitant canvis, fins i tot si aquests canvis podrien ser beneficiosos per al negoci i per a l’equip.
-
Biaix de racionalitat limitada: prenem decisions sense tenir tota la informació o sense poder processar-la del tot, rebutjant allò que no entenem. Com a conseqüència, descartem opcions per desconeixement o desconfiança, i perdem oportunitats.
Per això, una part fonamental de la meva feina com a assessora NO és vendre assegurances: és educar perquè les empreses puguin prendre decisions informades i optimitzar els seus recursos. I així, millorar el benestar dels treballadors i de la direcció.
| Quan cuides del teu equip, l’equip cuida del teu negoci.
Si vols saber quins són els principals beneficis de l’assegurança de salut per a empreses, continua llegint.
Què és l’assegurança de salut corporativa?
L’assegurança de salut per a empreses és molt més que una eina de protecció; és una inversió en el benestar dels empleats, que alhora impacta positivament en la productivitat i la retenció del talent.
Un equip sa és un equip més eficient i compromès. Diversos estudis indiquen que les empreses que ofereixen assegurances de salut redueixen l’absentisme laboral un 20% i milloren la satisfacció general del seu equip.
Sabies que l’absentisme laboral és un dels principals factors que incrementen els costos laborals i afecten nefativament la productivitat de les empreses? Aquesta situació ha empitjorat des de la pandèmia de la Covid-19 fins avui.
“Els beneficis de l’assegurança de salut per a empreses, tot i que semblen invisibles a primera vista, marquen la diferència en el funcionament diari d’un negoci.”
Avantatges de l’assegurança de salut per a empreses
-
Redueix l’absentisme laboral.
-
Escurça els períodes de baixa gràcies al diagnòstic i l’atenció precoç.
-
És una eina per atraure i retenir talent, ja que els treballadors se senten més valorats i cuidats. També funciona com a eina de negociació salarial.
-
Millora la motivació i el clima laboral, augmentant la productivitat.
-
S’ofereixen plans de prevenció de malalties i lesions futures.
-
Facilita la conciliació laboral i familiar gràcies als amplis horaris d’atenció mèdica a tot l’Estat.
-
Augmenta la rendibilitat del negoci.
-
Contribueix a crear una imatge d’empresa atractiva, implementant polítiques de RSC i benestar per a l’equip.
En un mercat competitiu, no només importa el que fas, sinó com cuides del teu equip. Avui dia, els treballadors busquen empreses que ofereixin estabilitat i un entorn on sentir-se valorats.
Per tant, el salari emocional SÍ que importa.
| “Oferir beneficis socials o plans de retribució flexible és la clau per diferenciar-se de la competència, atreure i retenir els professionals més qualificats.”
El rol de l’assessoria a l’empresa
El motiu pel qual m’aixeco cada matí és per oferir tranquil·litat amb un servei integral d’assessorament als meus clients. No venc pòlisses d’assegurances i després… espavila’t! Potser altres assessors s’obliden de les empreses i autònoms un cop han signat, però aquest no és el meu objectiu.
| “El que dona sentit a la vida és ser útil als altres.”
Com et fem la vida més fàcil des de Seguros Zamorano amb DKV?
-
Assessorament i acompanyament per trobar l’opció més adequada per a cada empresa.
-
Contacte directe i disponibilitat per resoldre dubtes, estalviant temps.
-
Tramitació d’autoritzacions per proves mèdiques, gestions, ajuda per trobar el metge que millor s’adapti, etc.
-
Solució de problemes en comptes de donar un telèfon d’atenció al client i deixar que s’ho facin ells.
-
Atenció directa a clients amb urgències que necessiten suport.
-
Ser la persona de referència i de total confiança quan més es necessita.
Qui valora tenir pau perquè ja sap que els problemes arriben sense avisar, entén que val més prevenir que curar. Això només s’aconsegueix centrant-nos en allò que sí podem controlar i actuant.
Estar disposat a deixar-se ajudar per experts és el primer pas.
No hi ha res més satisfactori que veure un client confiar, aprendre i créixer al teu costat. És en aquest procés on es produeix la veritable transformació: passar de ser mediocre a ser un gran professional. Estar en constant evolució.
I a més… beneficis fiscals!
No oblidem que la inversió en assegurances de salut pot tenir beneficis fiscals tant per a l’empresa (deduïble a l’Impost de Societats) com per als empleats (en l’IRPF), segons la modalitat contractada.
Per tant, és una estratègia que pot oferir un retorn mesurable a mitjà i llarg termini.
Els estudis demostren que les empreses que inverteixen en el benestar del seu equip observen millores en el rendiment i, en molts casos, també en els beneficis nets.
La cura entre empresaris i treballadors ha de ser mútua.
Si ets empresari, empresària o responsable de RRHH i vols informació actualitzada, contacta amb mi per a una assessorament gratuït on dissenyarem un pla personalitzat per a la teva empresa. I si ets treballador o treballadora, explica-ho als teus caps!
Claudia Zamorano
Assessora d’assegurances exclusiva DKV
O contacta amb mi per WhatsApp aquí.